«Ελευθερία ανάπηρη πάλι σου τάζουν»
Υστερόγραφο
Μιχάλης Κατσαρός
Το επιχείρημα είναι απλό και εκ πρώτης πειστικό: «Ένας άνθρωπος, μια ψήφος». Είναι μια θεμελιώδης δημοκρατική κατάκτηση που άλλαξε ριζικά τον κόσμο. Ένα κατοχυρωμένο δικαίωμα - οι διεθνείς συμβάσεις και η εσωτερική νομοθεσία κάθε ευνομούμενου κράτους το προνοούν. Εγγράφεται, πλέον, στον ορίζοντα του αυτονόητου και του αυθύπαρκτου, σε τέτοιο βαθμό που κάθε παρέκκλιση ή εξαίρεση από αυτό οδηγεί στη θεμελίωση της ύπαρξης έντονων κρίσεων περί οπισθοδρόμησης.
Είναι το επιχείρημα όσων αντιδρούν στη διαγραφόμενη συζήτηση στις επικείμενες συνομιλίες για το ζήτημα της πολιτειακής συγκρότησης της Κυπριακής Δημοκρατίας, υπό το φως της πολιτικής ισότητας των δύο κοινοτήτων. Μια ύπουλη λογική υφέρπει στο πρόταγμα. Η υιοθέτηση της άποψης αυτής οδηγεί σε μια επίφαση δημοκρατίας, αφού εκπίπτουμε σε ένα πλειοψηφισμό του αισχίστου είδους. Έχουμε πρόβλημα; Ας ψηφίσουμε! Ποιοι είναι οι περισσότεροι; Εμείς!
Είναι η θέση των ανθρώπων που αποστρέφονται τη λύση της ομοσπονδίας, ακριβώς γιατί δίνει δικαίωμα λόγου και πράξης στην Τ/Κ κοινότητα. Είναι η θέση της μερίδας των ανθρώπων που βλέπουν την κοινότητα αυτή ως μειονότητα, καταδικασμένη εσαεί να υπόκειται στις αποφάσεις και την καλή θέληση των Ελληνοκυπρίων. Κι όμως, τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν εξαρτώνται ούτε υπόκεινται σε συγκυριακές πλειοψηφίες.
Η θέση αυτή είναι πολλαπλώς εσφαλμένη: Κατά πρώτον, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο πήχυς έχει τεθεί από το ήδη ισχύον Σύνταγμά, το οποίο έχει διάχυτο το στοιχείο της δικοινοτικότητας. Εδώ εντοπίζεται μια θεμελιώδης αντίφαση της αντιομοσπονδιακής άποψης. Οχυρώνεται πίσω από την ύπαρξη της Κυπριακής Δημοκρατίας, το Σύνταγμα της οποίας στο πρώτο κιόλας άρθρο ορίζει ότι: «Η Κυπριακή Πολιτεία είναι ανεξάρτητος και κυρίαρχος Δημοκρατία, προεδρικού συστήματος, της οποίας ο Πρόεδρος είναι Έλλην και ο Αντιπρόεδρος Τούρκος.»
Κατά δεύτερον, η τ/κ κοινότητα δεν είναι μειονότητα, με την νομική και πολιτική του όρου έννοια. Αριθμητικά είναι, προφανώς, μειοψηφία. Αλλά αυτό δεν είναι το ζητούμενο. Το πλέγμα εγγυήσεων, θεσμικών, πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών, τις οποίες απολαμβανούν οι μειονότητες, με βάση το διεθνές δίκαιο είναι ευρείες και εκτείνονται ακόμα και στην ίδια την πολιτειακή συγκρότηση ορισμένων κρατών.
Η Δημοκρατία δεν έχει ένα απαράβατο ορισμό από τον οποίο κάθε παρέκκλιση απαγορεύεται. Αν τα πράγματα είχαν έτσι, θα ζούσαμε ακόμη στη δημοκρατία της Αθήνας του Περικλή! Η προστασία αριθμητικά μειοψηφούντων ομάδων μέσα στην επικράτεια ενός κράτους είναι από μόνη της μια δημοκρατική κατάκτηση, αφού αναγνωρίζεται η ανάγκη ίσης μεταχείρισης και προόδου αυτών των ομάδων, αφού δια του σεβασμού της διαφορετικότητας τους επιτυγχάνεται η συμμετοχή τους στο κοινό, στην περίπτωση μας το Κοινό των Κυπρίων.
Κι εξάλλου, προεκτείνοντας την ίδια παραπειστική λογική του επιχειρήματος, η θέση αυτή εδράζεται στην αντίληψη ότι η πληθυσμιακή αναλογία θα είναι για πάντα 80-20 υπέρ της κοινότητας μας. Αν αυτή δεν είναι μια μυωπική ματιά στο μέλλον, όπου το πληθυσμιακό ισοζύγιο μπορεί να ανατραπεί σε ορίζοντα λίγων γενεών, τότε τίποτα δεν είναι!
Το θεμελιώδες ερώτημα είναι εάν είμαστε έτοιμοι να μοιραστούμε την εξουσία σε κάθε επίπεδο με τους τουρκοκύπριους. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι η ίδια με το αν επιθυμούμε λύση. Το σύνθημα, λοιπόν, «ένας άνθρωπος, μια ψήφος» μπορεί να έχει εφαρμογή σε μια περίπτωση: εφόσον επιλέξουμε να ζήσουμε στην Ελληνική Δημοκρατία της Νοτίου Κύπρου.
6 σχόλια:
"να μοιραστούμε την εξουσία σε κάθε επίπεδο με τους τουρκοκύπριους"
και ποιοι είμαστε εμείς;
τάχα οι ελληνοκύπριοι;
λες και έχει σημασία η εθνικότητα.......ο κικης λαζαρίδης εκτός από τις 49432 ιδιότητες τους ως αθάνατος της ΔΟΕ, πρόεδρος κ.α. συνταξιούχος της λαικής με 12 χιλιάδες λίρες μηνιαίως απέκτησε άλλη μια ιδιότητα αυτήν του προέδρου του μεγάρου μουσικής των εκατομυρίων λιρών που θα κτίσουν τα λαμόγια
η ανακύκλωση των διάφορων ανθρώπων στην εξουσία δεν έχει σχέση με την εθνικότητα αλλά με άλλα "πανανθρώπινα" χαρακτηριστικά.....του τύπου το "κεφάλαιο" και ο πλούτος δεν έχουν πατρίδα...
άρα το ερώτημα είναι ψευδεπίγραφο κατά τη γνώμη μου......
λέει:
"Αν αυτή δεν είναι μια μυωπική ματιά στο μέλλον, όπου το πληθυσμιακό ισοζύγιο μπορεί να ανατραπεί σε ορίζοντα λίγων γενεών, τότε τίποτα δεν είναι!"
ΑΚΡΙΒΩΣ!! άρα δεν μπορεί να στηρίζεται σε τέτοια ψευδοδημοκρατικές αρχές το όποιο πολίτευμα....
προβαίνει σε αντίφαση εδώ ο συγγραφέας αλλά όπως φαίνεται επειδή το βλέπει μόνοπλευρα δεν το αντιλαμβάνεται αφού χρησιμοποιεί μόνο όσα επιχειρήματα θεωρεί ότι βολεύουν "ιδεολογικά"
το θεμελιώδες ερώτημα είναι κατά πόσο οι άνθρωποι ανεξαρτήτως εθνικότητας είναι έτοιμοι να δεκτούν τον άλλο ανεξαρτήτως εθνικότητα να κυβερνήσει
όπως ένας μαύρος είναι έτοιμος να κυβερνήσει τις ηπα και που δεν προέκυψε μέσα από φυλετικές διακρίσεις
αυτά σαν πρώτο σχόλιο
και επανέρχομαι........
Σχετικά με την πρώτη παρατηρηση, η απαντηση είναι σχετικά απλή, για μενα: Ναι, εμεις οι Ε/Κ. Αντιλαμβανομαι το θεμα στη θεσμικη και πολιτικη του διάσταση, σε ένα ενδεχομενο μελλοντικο σχεδιο λυσης. Τα λαμογια της εξουσιας είναι ένα άλλο θεμα, οποτε ας μην μπλεκουμε τις 2 συζητησεις.
Αναφορικά με το δευτερο θεμα, σε σχέση με την ανατροπη του πληθυσμιακου ισοζυγίου το αναφέρω εννοώντας ότι ακόμα και αν δεχθεί κάποιος την επιχειρηματολογία την οποία κρίνω, εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα, αφού αποτυγχάνει η όλη λογική να προβλέψει τις συνέπειες που θα έχει αύριο αυτό που ευαγγελίζεται σήμερα. Εν ολίγοις, μπάζει από παντού. Προφανώς και δεν ασπάζομαι κανένα κομμάτι της σκέψης αυτής.
εγώ προσωπικά δεν μοιράζομαι καμιά εξουσία με κανέναν σαν ε/κ.... αν ο συγγραφέας του υστερόγραφου έχει εξουσία την οποία θέλει να την μοιραστεί με οιονδήποτε ας το πράξει.....
κοίταξε να δεις νικόλα, καταλαβαίνω τι λες και τι θέλεις να πεις........ "ρεαλιστικά" ομιλούντες η κύπρος θα δεχτεί ένα σχέδιο ομοσπονδίας εν τέλει.....
αυτό που θέλω να σε ρωτήσω είναι το εξής:
αποδέχεσαι η όποια "λύση" με τις οποιες παρεκκλίσεις από τα ανθρώπινα δικαιώματα και το jus cogens (αναγκαστικό δίκαιο με διεθνή συνθήκη που εν πάσει περιπτώσει τέθηκε σε ισχύ το 1980 μετά τις συμφωνίες 1977 και 1979 )
να καταστεί με την συναίνεση μας πρωτογενες δίκαιο της ΕΕ το οποίο θα ισχύει για παντα και για τις μελλοντικές γενιές τις οποίες δεσμεύουμε χωρίς την θέληση τους;
αυτό μόνο να μου πεις
ο λόγος που ψήφισα "όχι" στο δημοψήφισμα ήταν το πρωτογενές δίκαιο
http://osr55.wordpress.com/2008/09/11/
όσον αφορά γενικά την άποψη μου για τις σύγχρονες λεγόμενες "δημοκρατίες"
αντιγράφω από μια άλλη συζήτηση που είχα:
ξέρεις ποια είναι η ψευδαίσθηση την οποίαν έχουν δημιουργήσει και εμπεδώσει πολύ έντονα στον κόσμο;
ότι και καλά τα κόμματα => άρα το παρόν σύστημα με τους επαγγελματίες "πολιτικούς" είναι τάχα "κύτταρα της δημοκρατίας"
τα "κύτταρα της δημοκρατίας" δεν είναι τίποτα άλλο από μια κλειστή κάστα επαγγελματιών οι οπόίοι προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν την εξουσία τους για άλλα πράγματα και πάντως όχι για να προσφέρουν στον άνθρωπο
οι επαγγελματίες "πολιτικοί" που αναδεικνύονται μέσα από τα κόμματα τους πρέπει πρώτα να εξυπηρετήσουν τους χορηγούς που τους "βοήθησαν" να φτάσουν εκεί "ψηλά"
και ό,τι μείνει ας δώσουμε και λίγα ψίχουλα στους ψηφοφόρους οι οποίοι κάθε πέντε χρόνια απλά επιλέγουν τον αυτοκράτορα τους
στο είχα πει και πιο πάνω
"τίποτα δεν έρχεται από τα πάνω προς τα κάτω αλλά κερδίζεται από τα κάτω προς τα πάνω......."
οι επαγγελματίες "πολιτικοί" δεν πράττουν τίποτα αν δεν έχουν πολιτικό κόστος και πίεση από τα κάτω
αντίγραφο από το "αυτός ο τόπος σε πνίγει"
http://osr55.wordpress.com/2008/06/01/
στο βασίλειο της αναξιοκρατίας που ονομάζουμε κυπριακό κράτος όπου ο καθένας έχει το δικό του τσιφλίκι για να εξυπηρετεί τα δικά του συμφέρονται και των κολλητών του
όσο και από τον κόσμο που ζει σαυτό το άθλιο βασίλειο της αναξιοκρατίας και αναγκάζεται να προσαρμοστεί στα δεδομένα που του σερβίρουν
σε αυτό τον τόπο του βασίλειου της αναξιοκραίτας τίποτα δεν λειτουργεί για τον απλό ανίσχυρο άνθρωπο ,
γιαυτό άλλωστε πέφτουν και τα αεροπλάνα και κανένας δεν πληρώνει
γιαυτό άλλωστε οι αετονύχηδες τα έφαγαν από τα πάμπολλα θύματα του χρηματιστηρίου εκμεταλλευόμενοι το διεφθαρμένο βασίλειο της αναξιοκρατίας το οποίο τους προστατεύει αφού κανένας φυσικά δεν έχει πληρώσει και κανένας δεν θα πληρώσει
γιαυτό άλλωστε κανένας δεν πλήρωσε για το φιάσκο με τον αφθώδη πυρετό που δεν υπήρξε ποτέ, αλλά ήταν δημιουργημα του βασίλειου της αναξιοκρατίας με τους κολλητούς του για να φάνε τα χωράφια των κτηνοτρόφων της περιοχής εκεί
γιαυτό άλλωστε ο λεπτός γκρουπ αγόρασε στην πάφο μεγάλες εκτάσεις χωραφιών για ένα κομμάτι ψωμί από τον κόσμο ο οποίος δεν μπορούσε να το αξιοποίησει γιατί δεν ήταν στην οικιστική αλλά μόλις το αγόρασε ο λεπτός γρουπ μπήκε από τους πολιτικάντηδες ηγέτες του βασίλειου της αναξιοκρατίας στην οικιστική και η αξία τους εκαντοχιλιαπλασιάστηκε!!!
γιαυτό άλλωστε ο σιακόλας ενώ πήρε άδεια για να κτίσει ξενοδοχείο στον χώρο του νέου Γενικού Νοσοκομείου έτσι απλά και χωρίς άδεια απλά έκτισε το ΙΚΕΑ το οποίο κα εγκαινίασαν βεβαίως βεβαίως υπουργοί του βασίλειου της αναξιοκρατίας
ενώ εάν ένας απλός άνθρωπος κτίσει μια πέρκολα στην αυλή του θα τον σύρουν αμέσως στα δικαστήρια για παραβίαση της νομοθεσίας περί πολεοδομίας χωροταξίας και μπλα μπλά "
Για τις παρεκκλισεις απο τα ανθρωπινα δικαιώματα, ειναι ευκολοτερο να απαντησω μιας και η πολιτικη πραγματικότητα με ξεπερναει. Και εποικοι θα μεινουν, και περιουσιες δεν θα επιστραφουν και τα οποια συναφη περιουσιακά δικαιώμτα δεν θα αποκατασταθούν στην ολοτητα τους και/ή για όλους. Η πληρης αποκατασταση θα σημαινει ενα ταξιδι πίσω στο χρονο. Θεωρώ ότι δεν υπάρχει τρόπος πληρους αποκατάστασης. Αν παραμείνουμε στη θέση της πληρους αποκατάστασης τότε απλά διαιωνίζουμε την κατασταση με πληρη τουρκοκοποίηση του βορρά και καμια πιθανότητα επιστροφής ανθρωπων, μνήμης, ύπαρξης.
Για το πρωτογενες δικαιο, νομιζω οτι θα ηταν λαθος να κανουμε παραχώρηση στο σημειο αυτό. Αφηνω ανοικτη την απαντηση οταν θα δουμε ή αν θα υπάρξει τετοια διευθέτηση και τι θα περιλαμβανει.
συμφωνούμε τότε αλλά θεωρώ ότι όλο το παιχνίδι θα παιχτεί επ αυτού........
άλλωστε το πρωτογενές δίκαιο ήταν ο λόγος του τουρκικού "ναι"
όπως και η στηριξη που έτυχε από τους αμερικανοβρεττανούς για τις νατοικές τους βάσεις οι οποίες θα αποκτούσαν ες αεί με την υπογραφή κρατική κυριαρχία και το ευρωπαικό δίκαιο δεν θα είχε εφαρμογη(τουλάχιστον αυτό ήθελαν χωρίς να υπολογίζουμε την άποψη του ΕΔΑΔ σε πιθανή προσφυγή)
εντωμεταξύ νικόλα είχα την εντύπωση αυτό το έγραψε ο κατσαρός στο ΥΓ και γιαυτό αναφερόμουν στον συγγραφέα
γιαυτό μιλούσα σε τρίτο πρόσωπο..
Δημοσίευση σχολίου