22 Νοεμβρίου 2009

Ανωνυμία, διαδίκτυο και ελευθερία του λόγου


«Σταματήστε να πασπαλίζετε
τα σκατά με ζάχαρη άχνη.
Δεν γίνονται κουραμπιέδες»
Σύνθημα σε τοίχο

Τις τελευταίες εβδομάδες το θέμα που απασχόλησε την μπλογκοσφαίρα ήταν η διαγραφή τεσσάρων blogs από το συναθροιστή των κυπριακών μπλογκ. Μεγάλο μέρος της συζήτησης εστιάστηκε στο ζήτημα της ελευθερίας του λόγου. Κάνοντας χρήση του προνομιακού χώρου στην εφημερίδα, καταγράφω τις σκέψεις μου εδώ.
Τα τρία ζητήματα στον τίτλο του άρθρου έχουν ένα ευρύ, κοινό πεδίο συνύπαρξης. Ένα μπλογκ δίνει τη δυνατότητα στο διαχειριστή του να εκφράσει ιδέες και απόψεις, να μοιραστεί και να δεχθεί πληροφορίες. Η ανωνυμία έρχεται κατ΄ επιλογήν: κάποιος μπορεί να επιλέξει να γράφει ανώνυμα ως διαχειριστής ή να σχολιάζει ως αναγνώστης.
Εδώ βρίσκεται η ρίζα της πρώτης στρέβλωσης: το ζήτημα της ανωνυμίας γίνεται αντιληπτό ως δικαίωμα. Η ανωνυμία, ωστόσο, είναι εγγενές χαρακτηριστικό του διαδικτύου. Δεν είναι ούτε κατάκτηση (ποιου, πότε και πώς άλλωστε;), ούτε δικαίωμα (από πού αρύεται κάποιος το δικαίωμα;).
Η δεύτερη στρέβλωση είναι το ότι η ανωνυμία δεν είναι και τόσο ανώνυμη. Ο καθένας μας έχει μια ΙΡ διεύθυνση, που μας καθιστά ταυτοποιήσιμους. Για όσους ενδιαφέρονται ή ανησυχούν είναι, επίσης, κοινοποιήσιμη σε δικαστικές αιτήσεις και κλήσεις...
Η τρίτη στρέβλωση έχει να κάνει με τη συζήτηση γύρω από τη φύση του δικαιώματος της ελευθερίας έκφρασης. Οι περισσότεροι τείνουν να θεωρούν το δικαίωμα ως απόλυτο και ως μη επιδεχόμενο περιορισμών. Μια ανάγνωση οποιουδήποτε νομικού συγγράμματος πάνω στο θέμα θα έλυνε τις απορίες και τα στερεότυπα, που τόσο εύκολα παρεισφρέουν και αποπροσανατολίζουν τη συζήτηση. Ειδικά, αν κάποιος βάλει και λίγο γλάσο από Βολταίρο, τότε το στερεότυπο γίνεται και σπουδαιοφανές.
Η δολοφονία χαρακτήρων, η προσβολή της προσωπικότητας, οι συκοφαντίες, η υποκίνηση εθνοτικού μίσους δεν είναι ελευθερία έκφρασης: είναι αλητεία. Και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται. Αν η ρουφιανιά, η διαβολή και ο κατ΄ εντολήν οχετός στέκονται κάτω από την προστατευτική ομπρέλα της ελευθερίας του λόγου, τότε πολύ απλά κάποιο λάθος υπάρχει με το αξιακό μας σύστημα.
Η ελευθερία του λόγου στο διαδίκτυο δεν μπορεί να είναι διαφορετική από ό,τι είναι στις υπόλοιπες εκφάνσεις της ζωής μας. Διαφορετική προσέγγιση προσβάλλει την κοινή λογική και άρα δεν υπάρχει και λόγος να συζητάμε το θέμα. Όσο για το ζήτημα της εγκυρότητας και της αντικειμενικότητας που διεκδικούν κάποια «δημοσιογραφικοφανή» μπλογκ, ας μας επιτρέψουν τουλάχιστον αυτό: να μην θεωρούμε τους εαυτούς μας ηλίθιους.
Και μια τελευταία παρατήρηση: όλοι εμείς οι bloggers χρησιμοποιούμε τη δυνατότητα που μας δίνουν 2-3 μεγάλες εταιρίες για να «στήσουμε» το χώρο μας. Για το σκοπό αυτό έχουν ορίσει και όρους χρήσης: εκείνα τα μικρά μπλε γραμματάκια στο κάτω μέρος της ιστοσελίδας, που μόνο κάτι σπασικλάκια δικηγόροι όπως ο γράφων διαβάζουν. Εκεί είναι οι κύριοι κανόνες του παιχνιδιού. Όποιος θέλει να αναμασά τις κοινότοπες χαζομάρες περί φασισμού, φίμωσης και λοιπά μπανάλ πατριωτικά σκληρίσματα, ας βάλει το χέρι στην τσέπη του και ας ψάξει για δικό του hosting: δεν είναι ακριβό και τότε θα πέσουν και οι μάσκες.
Μέχρι τότε, ας ξεκαθαρίσουμε στο μυαλό μας την ελευθερία από την ασυδοσία. Δεν είναι καθόλου δύσκολο, μιας και δεν είναι όλα πνιγμένα στο σχετικισμό και στην άκρατη «λαγνεία του δικαιώματος».

14 σχόλια:

osr είπε...

το θέμα φυσικα και η μόνη ουσία που δεν την ακουμπάς καθόλου είναι το ποιος θα κρίνει ποια είνα τα "σκατά"

και με ποια κριτήρια θα προβεί σε αυτή την κρίση

εσύ ξεκινάς να γράφεις περί ό,τι γράφεις έχοντας ήδη ως δεδομένο ένα γεγονός που δεν είναι δεδομένο παρά μονάχα μέσα στο μυαλό σου που προφανώς είναι πασπαλισμένο με "ζάχαρη" δικής σου παραγωγής που θέλεις να μετατρέψεις σου κουραμπιέδες

το γεγονός που παίρνεις ως εκ των προτέρων και αναμφισβήτα ως δεδομένο είναι το εξής:

"Η δολοφονία χαρακτήρων, η προσβολή της προσωπικότητας, οι συκοφαντίες, η υποκίνηση εθνοτικού μίσους δεν είναι ελευθερία έκφρασης: είναι αλητεία."

τα 4 μπλοκ που διεγράφησαν δεν τα παρακολουθούσα καθόλου γιατί θεωρούσα ότι δεν είχαν κάτι να πουν οπότε δεν μπορώ να γνωρίζω αν ισχύουν όσα εσύ ως υπέρτατος κριτής και μέγας δικαστής ή και ο διαχειριστής θεωρείτε ότι ισχύουν

η ελευθερία του λόγου παλληκαράκι μου ιντελεκτουελ είναι το μεγάλο θέμα εδώ αλλά όχι όπως το αντιμετωπίζεις εσύ τόσο επιφανειακά έχοντας ως δεδομένο ότι ισχύουν όσα καταλογιζονται

το μεγάλο θέμα είναι το ποιος κρίνει και με ποια κριτήτρια για τα όρια της ελευθερίας του λόγου

http://antiphonist.blogspot.com/2009/11/blog-post_10.html

η αλήθεια στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι το απλό γεγονός ότι

ένας και μόνο άνθρωπος

(αυθαίρετα στο όνομα και εξ ονόματος όλων των ανθρώπων που ανήκουν στον συλλογικό χώρο kypriakablogs

χωρίς να τους ρωτήσει αλλά δρώντας υπεράνω τους

ανέλαβε από μόνος του τον ρόλο του δικαστή)

έβγαλε απόφαση και την εκτέλεσε αυθαίρετα διαγράφωντας με κριτήρια που μόνο αυτός ξέρει και πιστεύει ότι είναι σωστά, κάποια blog

η αλήθεια και το ΓΕΓΟΝΌΣ είναι αυτό και δεν είναι καθόλου υποκειμενικό αλλά αντικειμενικό


από κει και πέρα εσύ έγραψες τα εξής:

"Η επιχειρηματολογία ΣΟΥ θα ήταν πιο βάσιμη και πιο γνήσια

αν

τολμούσες έστω και θεωρητικά και γενικόλογα να καταδικάσεις και να επικρίνεις και τες φασίζουσες συμπεριφορές και καταστάσεις που παρατηρούνται στην blogoσφαιρα"

η επιχειρηματολογία καθαυτή είναι κάτι πέραν του αντιφωνητή ως ατόμου αφού ακριβώς πρόκειται για θεωρία και είναι αποκομμένη από το άτομο που την εκφέρει

η επιχειρηματολογία για το θέμα του ρατσισμού, δηλαδή ότι όλοι οι άνθρωποι είναι όλοι ίσοι ανεξαρτήτως χρώματος

δεν είναι υπό την προυπόθεση του ατόμου που την εκφέρει, δηλαδή αν το άτομο αυτό είναι ή όχι ρατιστής στην πράξη

η επιχειρηματολογία είναι σωστή ασχέτως του ποιος την λέει


το ζητούμενο στην περίπτωση που συζητάμε είναι το αν ο άνθρωπος αυτός είχε το δικαίωμα να δράσει μονομερώς και να διαγράψει από την συλλογικότητα του kypriakablogs χωρις να ρωτήσει κανέναν τα 4 blog

αυτό που αδυνατείς να καταλάβεις αλλά είναι η ουσία αυτού του θέματος

είναι ότι αυτός ο άνθρωπος ενέργησε από μόνος του χωρίς να ρωτήσει ούτε εσένα ούτε κανένα άλλο για ένα θέμα που ενδιαφέρει όλους όσοι χρησιμοποιούν τον συλλογικό χώρο kypriakablogs

απλά έτυχε αυτή την φορά να συμφωνείς με αυτόν τον ένα άνθρωπο

αυτό που δεν αντιλαμβάνεσαι προφανώς είναι ότι μπορεί την επόμενη φορά που θα ενεργήσει μονομερώς να μην συμφωνείς

η ουσία για να στο κάνω πιο λιανά είναι ποιος ορίζει τους κανόνες διαγραφής ενός blog;

ποιοι είναι αυτοί οι κανόνες;

ποιος τους όρισε; υπάρχουν κανόνες στην τελική, ή απλά είναι στην διακριτική ευχέρεια του ανθρώπου αυτού που το παίζει υπέρανω δικαστής;

προφανώς ισχύει το τελευταίο και γι αυτό τον λόγο επειδή δεν μπορώ να ανεκτώ ότι θα υπάγομαι στην αυθαίρετη διακριτική ευχέρεια του κάθε λεξιπένητα που την είδε αυτοκράτορας δικαστής που θα μπορεί να με διαγράψει όποτε του καυλωσει

προφανώς ισχύει το τελευταίο και γι αυτό τον λόγο επειδή δεν μπορώ να ανεκτώ ότι θα υπάγομαι στην αυθαίρετη διακριτική ευχέρεια του κάθε λεξιπένητα που την είδε αυτοκράτορας δικαστής που θα μπορεί να με διαγράψει όποτε του καυλωσει

απλά βγήκα από το προσωπικό του blog και δεν υπάγομαι στην αυθαίρετη του εξουσία

εσύ όπως και οι υπόλοιποι απλά υπάγεστε στην καύλα του κάθε λεξιπένητα

11.11.09 "

Natassa είπε...

Υπάρχουν και άλλες διαστάσεις. Το μονοπώλιο του kypriakablogs αλλά και οι συνέπειες μίας τέτοιας πράξης για τους υπόλοιπους bloggers που φιλοξενούνται.

Υπάρχει πιστεύω μία κοινή αντίληψη σεβασμού στην ελευθερία της έκφρασης, μεταξύ των bloggers. Υπάρχει επίσης και η ελευθερία της... επιλεκτικής ανάγνωσης -όπως ανέφερε και ο φίλος μου ο osr εξαρτάται από τον καθένα πιο blog θα ακολουθήσει. Σίγουρα αυτή είναι μία πολύ πιο δημοκρατική διαδικασία. Από τη στιγμή όμως που μονοπωλείται οποιοδήποτε δικαίωμα (και στην περίπτωση αυτή μονοπωλείται το δικαίωμα της έκφρασης και αυτό της επιλεκτικής ανάγνωσης) τότε υπάρχει πρόβλημα.

Η άλλη διάσταση είναι η πιθανότητα ενδεχόμενων συνεπειών προς τους bloggers. Είστε ενήμεροι φαντάζομαι για τους δύο bloggers στο Ιράν που φυλακίστηκαν λόγο βασικά του ότι ανάρτησαν blogs εναντίων της κυβέρνησής τους. Λόγω δυσκολίας να δικαστούν για αυτό το λόγο, τους έσπασαν στο ξύλο και μετά τους κατηγόρησαν ότι αυτοί άρχισαν το καυγά και τους φυλάκισαν (σας θυμίζει κάτι??). Τέτοιες απόλυτες κινήσεις όπως η διαγραφή blogs, ίσως θεωρηθούν έμμεση "τρομοκρατία" και επηρεάσουν το περιεχόμενο τον blogs. Φυσικά τα blogs θα μπορούσαν να 'καμουφλάρουν' το περιεχόμενο, με τακτικές που χρησιμοποιούσαν οι έλληνες κατά τη χούντα... Ευτυχώς που πάμε μπροστά!

Ανώνυμος είπε...

Nικόλα,τα είπες καθαρά και ξάστερα όπως τα λες πάντα.Διαβάζω το blog σου καθώς και τη στήλη σου στον Πολίτη.Μπράβο σου γιατί έχεις αυτό τον τρόπο σκέψης και αυτό το μυαλό!
Συμφωνώ με τα όσα γράφεις.
Αφού κάποιοι δεν τα διάβαζαν αυτά τα μπλογκς, πώς μπορούν να έχουν άποψη και να την εκφράζουν με τόση χολή μάλιστα;Αφού δεν υπήρξαν θύματα αυτής της "ελευθερίας" πώς μπορούν και το παίζουν, τάχα μου, υπερασπιστές της ελευθερίας της έκφρασης ή μήπως είναι για να ηρωοποιηθούν;
Γιατί άραγε δε συμφώνησε μαζί τους και παρέμεινε η συντριπτική πλειοψηφία;Ή μήπως είναι κατά την άποψη των πιο πάνω "πρόβατα";Και μη νομίζουν μερικοί ότι είναι επαναστάτες με το να εκφράζονται επιθετικά και χυδαία.Έλεος!

Νικόλας Κυριάκου είπε...

Σας χαιρετω όλους.
Μιχάλη, νομιζω ότι στα ερωτηματα και στην αμφισβητηση σου υπαρχουν απαντησεις στο κειμενο μου. Δεν νιωθω υποχρεωμενος να πω κατι περαιτέρω λογω του ανοικειου υφους, που με παραξενευει.

Νατασσα, σεβαστες και λογικες οι σκεψεις σου. Η θεωρηση μας νομιζω ότι εξακολουθει να διαφερει.

Ανωνυμε, καλη συνεχεια στην αναγνωση.

Natassa είπε...

Νικόλα, χαίρομαι που απλά δήλωσες ότι διαφωνείς και δεν διάγραψες το σχόλιό μου! Δημοκρατία έχουμε :)

Καλή συνέχεια σε όλους τους bloggers και τους αναγνώστες...

Γιώργος είπε...

Νομίζω έχουμε χάσει πλήρως τη μπάλα.

Πότε ακριβώς έγινε συλλογικότητα το blog του Λεξιπένητα; Εκάμετε καμιά γενική συνέλευση τζαι έχασα επεισόδια; Τούτες ούλλες οι υποχρεώσεις του Λεξιπένητα προς τον osr πότε ακριβώς επροκύψαν;

Ο Λεξιπένητας έκαμε ένα blog με δύο στήλες στες οποίες βάλλει RSS feeds που διάφορα άλλα blogs. Το ίδιο πράμα κάμνουν πάρα πολλοί bloggers, απλά ο Λεξιπένητας έκαμε τον κόπο αντί να βάλει 20 blogs να βάλει 500. Πότε ακριβώς εσταμάτησε το blog να εν του Λεξιπένητα τζαι έγινε κοινή κτήση με τον osr εγώ εν το εκατάλαβα...

Τελοσπάντων, αφήνοντας το κατά μέρος τούτο, που τα πόθεν ως τα πόθεν τίθεται θέμα ελευθερίας του λόγου;

Ο Λεξιπένητας εν έκλεισε τα συγκεκριμένα blogs, ούτε απαγόρευσε στους συγγραφείς τους να γράφουν ότι θέλουν, ούτε απαγόρευσε σε κανένα να τα διαβάζει. Κατά ακρίνεια εν μπορεί να κάμει τίποτε που τούτα. Τζείνο που έκαμε είναι να σταματήσει να τα αναμεταδίδει τζαι να τα διαφημίζει που το δικό του blog.

Τζείνο που μπορεί να κρούζει τον osr εν ότι ο Λεξιπένητας μόνος του έφαεν του κόσμου τες ώρες να προσθέσει τούτα τα 500 RSS feeds μέσα στο συναθροιστή του τζαι εν εμπήκε στον κόπο να ζητήσει την άδεια του osr για το ποιον εννα βάλει τζαι ποιον εννα φκάλει. Τούτον εν άλλη κουβέντα όμως, που δεν έσιει να κάμει με την ελευθερία του λόγου.

Τζαι μια μικρή λετομέρεια. Μέρος της ομορφιάς του ελεύθερου λόγου εν ότι τα RSS feeds εν ανοικτά τζαι εμπίπτουν στο fair use, συνεπώς όποιος θέλει, όποτε θέλει βάλλει όποιο RSS feed θέλει σε συναθροιστή. Με λίγα λόγια όποιος θέλει μπορεί να κάμει ανά πάσα στιγμή ένα συναθροιστή καλύτερο τζαι πληρέστερο που του Λεξιπένητα. Ακόμα καλύτερα, μπορούν να υπάρχουν αναρίθμητοι τέθκοιους συναθροιστές.

Φυσικά για να το κάμεις τούτο θέλει ώρα τζαι προσπάθεια, οπότε εν πιο εύκολο να βαφτίσεις τον συναθροιστή του Λεξιπένητα "συλλογικότητα" τζαι να τον οικιοποιηθείς.

Συν είπε...

το ανοίκειο ύφος νικόλα προέκυψε λόγω των δικών σου αναφορών που με αφορούν άμεσα καθότι μόνο εγώ αναφέρθηκα στον βολταίρο και το γλάσο στο οποίο αναφέρθηκες


όπως επίσης και στο αλαζονικό περί μιας απλής τάχα ανάγνωσης οποιουδήποτε νομικού συγγράμματος κλπ κλπ
απο κει και πέρα θεωρώ ότι στα ερωτήματα και στα θέματα που έθεσα δεν υπάρχουν σε καμιά περίπτωση απαντήσεις στα όσα έγραψες στο αρχικό σου κείμενο

φυσικά είναι δικαίωμα σου να μην θέλεις να απαντήσεις και στην ουσία του θέματος όπως τέθηκε

ο καθένας κρίνεται από τις επιλογές των πράξεων του

ο τράγος σε μια άλλη συζήτηση έθεσε το πολύ απλό ζήτημα ότι ο λεξιπένητας απλά είχε την ευχέρεια να μην ασκήσει τόσο αυθαίρετα την εξουσία που πήρε μονομερώς ως διαχειριστής μια συλλογικότητας όπως είναι το kypriakablogs

αν κάποιος δεν αντιλαμβάνεται γιατί είναι συλλογικότητα αυτο το blog αυτό είναι δικό του θέμα και πρόβλημα και έχει να κάνει με τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τα πράγματα, με εξουσιαστικό ή όχι τρόπο

η νατάσα ακριβώς έθεσε και αυτη την διάσταση που έχει το συγκεκριμένο blog το οποίο φυσικά και δεν είναι όπως τα άλλα από την στιγμή που αφορά όλα υποτίθεται τα κυπριακά μπλοκς και ήταν κατά την ψευδή (τελικά) δήλωση του λεξιπένητα ένας συναθροιστής των κυπριακών μπλοκ

http://synelefsi.blogspot.com/




"ανώνυμε" λεξιπένητα είσαι τελικά τόσο πένης ε.....

Antreas είπε...

Οι λέξεις εχάσαν το νόημά τους πλέον.

Μπράβο σου Νικόλα, απέχεις πολλά που τες μικροψυχίες τζαι τες μικρότητες τες διατυπωμένες με ανοίκειο ύφος.
Η σιωπή εν η καλλύττερη απάντηση.
Θέλει κκότσια να γράψει κάποιος το άρθρο που δημοσίευσες τζαι εσύ εκτός που το ήθος, έσιεις τζαι τόλμη να μιλάς όταν πρέπει.

Γιώργος είπε...

ΟΚ, με λίγα λόγια εν συλλογικότητα επειδή κάποιοι αποφασίσαν αυθαίρετα ότι ένι. Έτσι που γράφετε ενόμιζα εκάμετε καμιά ανοικτή συνέλευση, εφκάλετε καταστατικό τζαι εστήσετε τον μαζί τον συναθροιστή.

Η ομορφιά της ελευθερίας του λόγου εν ότι εγώ, εσύ, η Νατάσσα τζαι ο κάθε πονεμένος μπορούμε να αρκέψουμε δικούς μας συναθροιστές τζαι να τους ονομάσουμε "Τα πραγματικά κυπριακά blogs", "Ο ελεύθερος συλλογικός συναθροιστής", ή το προσωπικό αγαπημένο μου "Αντρούλλα". Ο Λεξιπένητας ότι θέλει ας λαλεί τον δικό του. Μέρος δε της ομορφιάς της ελευθερίας του λόγου εν ότι μπορεί κάποιος να το φκάλει τζαι "Συνέλευση".

Εν κρίμα μερικά πράματα που αποτελούν μέρος της ελευθερίας τζαι της δύναμης του ίντερνετ να παρουσιάζονται ως ελλείμματα δημοκρατίας. Όπως εν είμαι εγώ υπόχρεος να μπω στο καλούπι του Λεξιπένητα, ούτε τζείνος έννεν υπόχρεος να μπει στο δικό μου. Ότι θέλει ας κάμει, τζαι εννα βλάστήσουν ακόμα 100 συναθροιστές καλύτεροι που το δικό του.

Σίουρα όμως το να τον υποχρεώσω να κάμει το δικό του όπως το θέλω εγώ εν παραπάνω εξουσιαστικό που το να μπορούμε ούλλοι να κάμουμε το δικό μας, ή τουλάχιστον να στηρίξουμε όποιο θεωρούμε καλύτερο με links ή άλλωσπως.

Νικόλας Κυριάκου είπε...

Το κειμενο γραφτηκε για να δημοσιευθει στον ΠΟΛΙΤΗ, όπως και τα περισσοτερα κειμενα που ανεβαζω εδω. Το θεωρω ανοητο και ανηθικο να καταχραστω μια προνομιακη θεση στην εφημεριδα για να γραψω μιση αραδα που θα ειρωνευεται και θα επιτιθεται αναιτια σ' εναν άλλο μπλογκερ. Να με συγχωρειτε, αλλα δεν ειμαι τιποτα από τα δυο.

Νατασσα, το μπλογκ δεν το εκανα για να σβηνω ό,τι δεν μου αρέσει και να αφήνω τους συμφωνουντες.

Για άλλη μια φορά: Οι όροι χρήσης τίθενται από τον blogger ή τη wordpress ή οποιον άλλον διάολο. Και ξανα: η ελευθερία έκφρασης δεν μπορεί να έχει ένα περιεχόμενο στο διαδίκτυο και ένα άλλο στην "πραγματική" ζωή. Όποιος θέλει να χέζει, ας το κάνει στο δικο του ιστοτόπο, κανεις δεν έχει υποχρέωση να υπομένει την οποια λοιδορία ή προσβολή προσωπικότητας.
Και αυτό μας φέρνει στο επιχείρημα του Γιωργου πιο πάνω: κανενα ιστολογιο δεν εκλεισε και σε κανεναν δεν αποστερηθηκε το δικαίωμα εκφρασης.

Το θέμα είναι ευρυτερο από τα 1΄η 4 ή 476 μπλογκ: το ζητημα της ανωνυμίας στο διαδικτυο και για αυτό γράφτηκε το κείμενο.

Natassa είπε...

Nikola, to sxolio mou itan eironiko, ennoontas oti kapios mporei na topothetithei enantia sto periexomeno xoris na to diagrafei. To idio tha mporouse na ginei kai me ta kypriakablogs. O diaxeiristis tha mporouse na anaferei oti diafonei me to periexomeno...

Anef_Oriwn είπε...

Νικόλα Κυριάκου,
Έχω την εντύπωση ότι διαγράφηκαν κάποια σχόλια απ’ εδώ [όπως του OSR] ή κάνω λάθος;
Για τα όσα γράφεις, συμφωνώ και επαυξάνω [που λαλεί τζι’ ο Aslan] …

Νικόλας Κυριάκου είπε...

Οντως αυτο το σχόλιο δεν εμφανιζεται πλεον και απορω γιατί.
Πριν αρχισουν οι 'ομοβροντίες' δεν εχω διαγραψει το σχολιο κανενος.

rose είπε...

http://syn-achaias.pblogs.gr/2009/07/kwnstantinos-tsoykalas-bia-kai-dhmokratia.html