Αντιγράφω τη δήλωση του Γρίβα όπως την παραθέτει ο Μακάριος Δρουσιώτης στο τελευταίο βιβλίο του με τίτλο «Η μεγάλη ιδέα της μικρής χούντας»: «Η απόφασις μου ελήφθη. ΑΓΩΝ ΜΕΧΡΙΣ ΕΧΑΤΩΝ δια την σωτηρίαν της Κύπρου [...] Τον αγώναν θα τον διεξάγωμεν με πείσμα και αυτοθυσίαν». Η δήλωση αυτού του μικρονοϊκού παράφρονα τον Αύγουστο του 1973 εκτείνεται μέχρι τις μέρες μας, σαν ξεχειλισμένος οχετός. Σχεδόν 40 χρόνια μετά, η κυρίαρχη ιδεολογία στον τόπο μας εξακολουθεί να είναι ο γριβισμός. Με τις μεταλλάξεις και τις προσαρμογές που απαιτούν οι καιροί, βέβαια, αλλά απαράλλακτος στο βασικό του πυρήνα: εθνικισμός, αδυναμία πολιτικής σκέψης, μίσος.
Άξια ιδεολογικά τέκνα της «ηρωϊκής μωρίας» της ΕΟΚΑ Β’ είναι στις σκοτεινές μέρες που ζούμε, όσοι κατεβαίνουν σε διαμαρτυρίες με στρατιωτική παράταξη, όσοι συμμετέχουν σε πορείες με συνθήματα εναντίον των μεταναστών και των αιτητών πολιτικού ασύλου, όσοι ρίχνουν νερό στο μύλο της ξενοφοβίας και του ρατσισμού. Η εθνική καθαρότητα, ο αδιαμφισβήτητος ελληνικός χαρακτήρας του νησιού και η υπερίσχυση ενός προαιώνιου δικαίου αποτελούν, ακόμα και σήμερα, τις βασικές αναφορές πολλών συμπολιτών μας, που φαίνονται έτοιμοι για όλα προκειμένου να δουν τις ιδεοληψίες τους να γίνονται πραγματικότητα.
Απέναντι σε αυτήν τη συλλογική παράνοια ο εγχώριος προοδευτισμός αντέδρασε είτε μέσω περιθωριακών ομάδων που εξασκούνται καθημερινά στην επαναστατική γυμναστική είτε φόρεσε κοστουμάκι, διοργανώνοντας εκδηλώσεις σε κλειστές αίθουσες με περίπου το ίδιο πάνελ και περίπου το ίδιο ακροατήριο κάθε φορά. Παιχνιδάκια, δηλαδή, για μια ελίτ που αυνανίζεται εκστατικά απέναντι στο είδωλο που επιστρέφει ο καθρέφτης της, θαυμάζοντας την εναλλακτικότητά της και την ικανότητά της να προφέρει πολλυσύλαβες λέξεις, όπως “πολυπολιτισμικότητα”. Την ίδια στιγμή, η ακροδεξιά μονοπωλεί ασφυκτικά το δημόσιο χώρο με την αποκλειστική παρουσία της στα ΜΜΕ και τους δρόμους.
Από πλευράς πολιτικών πράξεων είμαστε για να μας κλαίνε κι οι ρέγγες από δεξιά μέχρι αριστερά. Η "συμμαχία των πεφωτισμένων" ένθεν και ένθεν αποδείχθηκε σύντομα μια προσπάθεια καλών προθέσεων, αλλά ισχνών αποτελεσμάτων. Σκέφτομαι συχνά ότι η ζημιά δεν έγινε μόνο τώρα, με την ελλιπή πολιτική της κυβέρνησης, που στέλνει τον καλό στρατιώτη Νεοκλή να πέσει μόνος στη μάχη, αλλά ανιχνεύεται στα παλιά καλά χρόνια της ελληνοχριστιανικής παιδείας. Φοβάμαι ότι ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας έχει ρίξει άγκυρα για τα καλά στο παρελθόν και στον συγκεκαλλυμένο ρατσισμό του "εγώ εν είμαι ρατσιστής, αλλά...". Αν η ιστορία όντως επαναλαμβάνεται σαν φάρσα, τότε στ’ αλήθεια, ανησυχώ για το επόμενο νούμερο που θα μας σκαρώσει.
Πάντως, ο Αρχηγός μπορεί να αναπαύεται ήσυχος: η κληρονομιά του είναι ζει και δρατζιάζει....
14 σχόλια:
Η πνευματική μιζέρια αγαπητέ μου φίλε για το δικό μου σύστημα αξιών, πάει τζιαι πέρα που τα αριστερά, τζιαι πέρα που τα δεξιά, τζιαι πιάννει τες λόγιες ελίτ που αυνανίζονται με ωραίες φράσεις τζιαι το μόνο που βρίσκουν να πουν όταν στο κράτος η τύχη έφερεν έναν Νεοκλή που προσπαθεί να εφαρμόσει ατόφιες τες αρχες του Ευρωπαϊκού κεκτημένου για σεβασμό την ανθρώπινης αξιοπρέπειας τζιαι μια Σωρητούλα που επίσεις με πείσμα τζιαι υπομονη προσπαθεί να εφαρμόσει την αρχήν της ισότητας μεταξύ των ανθρώπων χωρίς εκπτώσεις, το μόνο που βρίσκουν να πουν είναι να ειρωνεύκουνται τον "καλό στρατιώτη"!!
Άμα βρίσκεσαι πάντα υπεράνω όλων φίλε μου καταντάς υπό του ίδιου σου του Εγώ. Δεν θα ππέσει το χρυσάφιν σου αγαπητέ μου φίλε αν πεις τζιαι έναν καλόν λόγον για την "χωρκάτικη" μας διακυβέρνηση που εγωνίζεται όμως με έργα για να χειριστεί έναν δύσκολον πρόβλημα, όπως το μεταναστευτικό, κρατώντας ακεραιες τες πιο ευγενικές αρχές του Ευρωπαϊκού πολιτισμού. Αντίθετα, το να πάρεις θέσην, ανεξάρτητα αν θα το πληρώσεις σε image εν πιο έντιμον που το να στέκεις μες την μέσην τζιαι να διαμοιράζεις ευθύνες που το κκίπορτ σου.
Τζιαι όπως τζιαι η Σωτηρούλλα, τζιαι "ο καλός ο στρατιώτης", ο Νεοκλής, είναι αθρώποι, θέλω να σε ενημερώσω ότι που πάν έσσω τους να ππέσουν την νύχταν μετά που 12 ώρες δουλειάν, η μπόχαν τζιαι η δυσοδία της ιδεολογίας του μίσους τους αηδιάζει ακόμα παραπάνω που μάχουνται τζιαι πέραν που τους Ακελικούς δεν έχει πλάσμαν να τους φυσίσει μες τα μμάθκια.
Θα σου πω τζιαι μιαν κατζίαν. Έυχομαι σου σε θκυο τρεία χρόνια να έχεις υπουργόν εσσωτερικών έναν Ιονάν τζιαι υπουργόν εργασίας έναν Αντρέαν που την Πάγναν έτσι που να έχεις υλικόν βολικόν για τα κείμενα σου.
Καλέ μου Acera, σε χαιρετώ.
Μήπως η απάντησή σου βασίζεται σε μια στρεβλή ανάγνωση του κειμένου μου; Ή όντως υπάρχει στο κείμενο η απαξίωση που αντιλαμβάνεσαι;
Οι ερμηνείες που δίνεις στο κείμενο μου δεν σχετίζονται με τις προθέσεις που είχα γράφοντας το. Ίσως αυτές να αφορούν άλλα άτομα ή πολιτικούς που έχουν εύκολη τη χολή στην άκρη του στόματος.
Θα δοκιμάσω εδώ να το αναδιατυπώσω: το κύριο μήνυμα που θέλησα να αποτυπώσω είναι ότι η ροπή προς τον εθνικισμό και την ακρότητα που βιώνει η κυπριακή κοινωνια, έχει συγκεκριμένες ιστορικές ρίζες.
Ένα σημαντικό, κατά την άποψη μου πρόβλημα, είναι ότι οι ειδήσεις και οι εικόνες στα ΜΜΕ μονοπωλούνται από τη Χ πορεία, την Ψ εκδήλωση των ανθρώπων που εκφράζουν αυτή την ακρότητα. Στην άλλη πλευρα της ζυγαριάς, οι απαντήσεις, η άλλη στάση που προσφέρεται, δεν δείχνει να έχει τη δυνατότητα να έχει ανάλογη δυναμική για να διεκδικήσει ισότιμα να κερδίσει τα μυαλά και τις καρδιές των ανθρώπων. Είναι η αδυναμία αυτή που κάνει ακόμα πιο τρανταχτή τη "θανάσιμη μοναξιά" του Νεοκλή και της Σωτηρούλας, ή και όποιου άλλου έχουν την εντιμότητα, την εργατικότητα και την προοδευτικότητα τους. Το κείμενο δεν αποτελεί προσωπική κριτική έναντι τους, αλλά προβληματισμό από την απουσία μιας πολιτικής πρότασης απέναντι στη βαρβαρότητα. Η παρουσία και ο δημόσιος λόγος όσων εκφέρουν ένα ακραίο και ρατσιστικό λόγο είναι πιο έντονη και πιο πυκνή. Αυτό το νόημα έχει και η φράση ότι στέλνεται ο καλός στρατιώτης Νεοκλής μόνος στη μάχη. Αλλά και πάλι, στο κείμενο αναφέρω ότι η ρίζα του κακού πάει αλλού: στην πολιτική Παιδείας του χώρου από τον οποίο μου/μας εύχεσαι να δούμε συγκεκριμένους υπουργούς. Από την ευκολία όμως της Ελβετίας (εσύ) ή της Ιταλίας (εγώ), τόσο το δικό μου όσο και το δικό μου κίμπορτ δεν θα βιώσουν ούτε τον Ιωνα ως υπουργο εσωτερικών ούτε τον Αντρέαν που την Παγναν ως εργασίας, n' est pas?
Πιστεύω, και διόρθωσε με Νικόλα αν κάνω λάθος, ότι το μήνυμα που βγαίνει από το πποστ δεν είναι οι ίσες αποστάσεις αλλά ότι η κύρια-mainstream ιδεολογία που ακούγεται στις ειδήσεις και από τους πολιτικούς, καθώς και αυτή που διδάσκεται στα σχολεία και τις πλείστες οικογένειες είναι της εθνικής υπερηφάνειας, της "αντίστασης και του αγώνα" επειδή ζούμε σε μια ημικατεχόμενη μαρτυρική νήσο.... Το ότι "ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας έχει ρίξει άγκυρα για τα καλά στο παρελθόν" είναι ολοφάνερο δυστυχώς στην παιδεία μας και είναι δυστυχώς πολύ λίγοι εκείνοι που είναι σωστοί - π.χ. ο Συλικιώτης. Πιστεύω ότι καμιά κυβέρνηση δεν μπορεί να αλλάξει αυτά που για χρόνια έχουν γίνει μέρος της εθνικής παράνοιας μας.... και η διαδικασία αλλαγής εαν γίνει ποτέ θα είναι πολύ αργή - όταν η γενιά των σημερινών 30άρηδων εξηνταρίσει και αργότερα...
@ milaz: προσυπογράφω.
Nai παίδες τριαντάρηδες, αλλά όταν έχεις μιαν κυβέρνησην η οποία πάει με συνέπειαν κόντρα στο mainstream, εάν εσύ δεν συμφωνείς με το mainstream, οφείλεις να στηρίξεις, τουλάχιστον για το αντικείμενον που σε καίει. Δεν λεω να πα να γινείς μέλος το ΑΚΕΛ. Αλλά ρε γαμώ το, δεν θα χάσεις που την αξίαν σου να υποστηρίξεις τες πράξεις με τες οποίες συμφωνείς.
Εφανταστήκατε τι θα είχεν στην Κύπρον εάν δεν υπήρχεν η έστω αριστερά που σας έλαχεν τζιεικάτω; Αν δεν μπορείτε, πέτε του ιστοδεσπότη να σας καλέσει στην Φλωρεντία να δείτε τα έργα τζιαι τον λόγον κάποιου κυρίου που λέγεται Μπερλουσκόνι. Ελάτε τζιαι δακάτω στην Ελβετίαν να νοιώσετε τζιαι την πολιτικήν κάποιου κυρίου Μπλόχερ.
Εσείς όταν εκυβέρναν κάποιος Κύριος Βασιλείου ίσως να μεν αθθυμάστε. Εγώ όμως εμάλλωννα με κάτι καλούς αναρχοαυτόνομους φίλους που εκτυπούσαν της σταλινικής αριστεράς που επούλησεν το προλεταριάτον. Όταν έχασεν ο Βασιλείου τζιαι ενώσαν τον ενιαίον αμυντικόν δόγμαν τζιαι την παράνοιαν τους S300 εκλαίαν τζιαι εγυρεύκαν τον καπιταλιστήν σταλινομαριονέτταν ή την σταλινικήν καπιταλομαριονέτταν ΑΚΕΛ-Βασιλείου.
Λαλώ σας ειλικρινά ότι πιστεύκω πως θα καταλάβετε την αντικειμενικήν αξίαν αυτής της Κυβέρνησης όταν θα νώσετε την πολιτικήν αυτής που θα την ακολουθήσει.
Tζιαι πες άτε, εν μεγάλος κουλαούζος να στηρίξεις τους "σταλίνες", μεν τους στηρίξεις. Σημείωστο όμως στην πραγματικήν του διάστασην για να είσαι τζιαι αντικειμενικός. Όι όπως τα media που είναι μέρος του mainstream.
Οι παρανοϊκοί ηγέτες του παρελθόντος, δημιούργησαν, το μπουρδέλο που ζούμε σήμερα. Ένας εθνικιστής παπάς που ήταν διχασμένη προσωπικότητα και βρέθηκε να ηγείται ενός δικοινοτικού κράτους μαζί μ' έναν ξοφλημένο Χίτη του πόσα τοις εκατό στην Ελλάδα.
Δεν μπορούσε να εξελιχθεί διαφορετικά η ιστορία.
http://epeisaktos.blogspot.com/
Acera, το θέμα του κειμένου εξακολουθεί να είναι ότι η δεξιά και η ακροδεξιά περνά γραμμή στον κόσμο μέσα από τις δηλώσεις και εκδηλώσεις της, που προβάλλονται από τα (ουσιαστικά δικά της) ΜΜΕ. Λέω ότι αυτό είναι μεγάλο προβλημα και ότι αντί να κάμνουμεν ομιλίες σε εκδηλώσεις των 30 ατομων που δεν θα προβάλει και δεν θα μαθει κανενας, είναι αναγκαίο να υπάρξει μια ξεκάθαρη πολιτική απαντηση/προταση απέναντι στο ρατσισμό. Εν καλή η κυβέρνηση, αλλά θέλω παραπάνω τζιαι το μέτρον σύγκρισης ΔΕΝ ειναι ο Μπερλουσκόνι ή ο Μπλόχερ.
Επιμένεις σε σχέση με την Κυβέρνηση που θα διαδεχτεί την τωρινή, τζιαι δεν καταλαβαινω γιατι. Αν το παιχνιδι εν χαμενον που σιεριν, καλυτερα να μην κατεβει στις εκλογες ή να παραιτηθει που τωρα τζιαι να παει εσσω της. Το ζήτημα δεν είναι αυτό, ούτε το ότι θεωρείς τόσο σίουρο ότι εννα χάσει. Το θέμαν είναι: γιατί εννα χάσει; Και η δική μου απαντηση θα είναι οτι (αναμεσα σε αλλα) επειδη δεν θα έχει πείσει ότι ο ανθρωπισμός και η αλληλεγγύη απέναντι στους ξένους είναι σημαντικές αξίες για μια κοινωνία.
αντίθετα, θα κερδίσει ο φόβος και η μισαλλοδοξία.
Προχτές, η ΘΥΡΑ 9 κατέβασε στην πλάκα 400 άτομα για να εξηγησουν στους ποδοσφαιριστές ότι αν δεν κλωτσήσουν καλά τον φούρπο θα έχουν συνέπειες. Το συμβούλιο ειρήνης μαζεψε 100-200 έξω που τη Βουλή για να διαμαρτυρηθούν για το "Συνεταιρισμό για την Ειρήνη". Έγινεν καμια εκδήλωση για το μεταναστευτικόν που να μαζέψει τόσον κόσμο;
Άσερα, η τωρινή κυβέρνηση σίγουρα είναι προτιμότερη και πολύ καλύτερη που την προηγούμενη - αλλά πάλε σκέφτομαι ποιος έφκαλε την προηγούμενη; Τον Βασιλείου αμυδρά τον θυμούμαι, αλλά θυμούμαι το ότι δεν εκάθετουν έναν τόπο και χωρίς να κατέχω πολλά πολλά πιστεύω ότι εν ο καλύτερος που επέρασε ως τωρά.... πάλε όμως το θέμα είναι γιατί να φύγει τζίνος τζαι να αντικατασταθεί που κάποιους που πουλούν S300, γιατί να φύγει ο διάδοχος του στην 2η θητεία του (καλά η πρώτη ήταν της μάσας οκ) ενώ ήταν τόσο κοντά σε μια κατάσταση που πρώτη φορά εκαταφέραμε να φτάσουμε στο κυπριακό, γιατί το 2004 μόνο ο Νίκος είχε κότσια; Ο λόγος για ούλα τούτα είναι ακριβώς τούτο που λέμεν: η επικράτηση μιας τέτοιας παιδείας και εθνικιστικής ιδεολογίας που φτάνει την παράνοια, ενώ ταυτόχρονα ο λόγος που δύσκολα φεύγει τούτο εν η μη-λύση... εν ούλα κύκλος...
Για τη σημερινή κυβέρνηση Θα συμφωνήσω σίγουρα ότι ο Συλικιώτης κάμνει εξαιρετική δουλειά, καθώς και η Σωτηρούλλα και γίνονται πολλά έργα και προσπάθειες για επενδύσεις, ενώ συνεχίζονται και οι συνομιλίες - όλα αυτά στα συν. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι τα κόμματα που είναι σοβαροφανή είναι το ΑΚΕΛ και το ΔΗΣΥ, ενώ οι υπόλοιποι είναι σε πάρα πολύ χαμηλό επίπεδο ακόμα. Αλλά ακόμα και στα δυο μεγάλα κόμματα υπάρχουν πράγματα που με ενοχλούν πολύ. Σίγουρα σηκώνουν περισσότερη συζήτησ ούλα, αλλά να βάλω τελεία τζαι έπιασεν με η γλωσσοδιάρροια. Κάμνω και κατάχρηση του χώρου.
Συμφωνώ με όλα οσα γράφεις στο κείμενο σου.
Να πω μόνο οτι ο κάθε 'φανφάρας' με κοστούμι που αυτο- χειροκροτείται, είναι χειρότερος απο τους απέναντι τους οποίους κατακρίνει. Το funding να εν καλά, να πιάνουμε τα λεφτά τζιαι εν πειράζει που επί της ουσίας μηδεν εις το πηλίκο..
Νικόλα είμαι πολλά θυμωμένος με τρία πράματα που συμβαίνουν αυτόν τζιαι τζιαιρόν στην Κύπρον τζιαι μπορεί επέδρασεν τζιαι τούτον πάνω στο ύφος της κριτικής που σου έγραψα:
1. την καλλιέργειαν του μίσους για τους ξένους που Ευρωκόκους, Δηκόκους, Εδέκκοκους τζιαι Δησυκίκκους, είτε κατευθείας είτε με υπονοούμενα.
2. την απόλυτην μιζέριαν μέσα στην οποίαν έππεσεν η πολιτική υπακούωντας στες οδηγίες των τσαρλατάνων καλαμαράων επικοινωνιολόγων που έρκουνται τζιαι δασκαλεύκουν τους δικούς μας τζιαι πιάννουν τζιαι μιαν φάουσα ριάλλια
3. την ταξικήν επίθεσην υποτίμησης προς τους ακελικούς που κυβερνούν τζιαι που εμεγαλώσαν στους συνοικισμούς τζιαι όχι στα σαλόνια, που εσπουδάσαν στα Βαλκάνια τζιαι όχι στο Cambridge τζιαι στο Harvard.
Με τες διευκρυνήσεις που έβαλες αλλάσσει : )
Τζιαι αν ακολουθήσω αυτόν που εζήτησα που σέναν τζιαι που τον Μιλάζ, θα έπρεπεν να λαλώ τζιαι γω "ως πολλάτε που εβρέθην τζιαι κανένας άλλος πέραν που τους Ακελικούς να δαχτυλοδείξει τες συνέπειες του Γριβισμού".
Καλη καρδιά και καλη βδομαδα και στους 3 σας.
Δώδεεεκααααα
κι ουτ΄ένα δημοψήφισμααααα
Τζιαι επειδή τις τελευταίες μέρες έτυχε να τον αναφέρω πολλά συχνά:
“Revolution is not something fixed in ideology, nor is it something fashioned to a particular decade. It is a perpetual process embedded in the human spirit.”
Abbie Hoffman
Δημοσίευση σχολίου