Μακαριώτατε, πριν λίγες μέρες
είχατε πει: «Τους αγαπούμε αυτούς τους
παρείσακτους, αυτούς τους παράνομους που ήρθαν, αλλά να πάνε στην πατρίδα τους.
Δεν είναι ρατσιστικό αυτό, πεινά ο λαός μας, δεν θα έχουμε άλλους, αφού ο λαός
μας έχει ανάγκη, να παν στη δική τους πατρίδα και να αναλάβουν την υποχρέωση οι
συμπατριώτες τους, η κυβέρνησή τους και όχι η δική μας η κυβέρνηση».
Μακαριώτατε, αναρωτιέμαι πώς αυτή σας η δημόσια τοποθέτηση συνάδει με τον
λόγο του Ευαγγελίου και το μήνυμα της αγάπης. Επιτρέψτε μου να γίνω
συγκεκριμένος και να σας θυμίσω το εξής απόσπασμα από το Λευιτικόν, το οποίο κι
εγώ μόλις πρόσφατα έμαθα: “Εὰν δέ τις προσέλθῃ ὑμῖν προσήλυτος ἐν τῇ γῇ ὑμῶν,
οὐ θλίψετε αὐτόν ὡς ὁ αὐτόχθων ἐν ὑμῖν ἔσται ὁ προσήλυτος ὁ προσπορευόμενος
πρὸς ὑμᾶς, καὶ ἀγαπήσεις αὐτὸν ὡς σεαυτόν, ὅτι προσήλυτοι ἐγενήθητε ἐν γῇ
Αἰγύπτῳ· ἐγώ εἰμι Κύριος ὁ Θεὸς ὑμῶν”. Είμαι βέβαιος ότι εσείς αποκλείεται να
το ξεχάσατε, ύστερα από 50 χρόνια ιεροσύνης.
Μακαριώτατε, δεν τηρώ τη θρησκευτική ζωή που επιτάσσει η Εκκλησία μας, αλλά
πρέπει να σας πω ότι κάτι τέτοιες περικοπές αποτυπώνουν τις πεποιθήσεις μου και
με συγκινούν. Αν ένας ξένος έρθει στη χώρα μας, να τον υποδεχθούμε και να τον
μεταχειριστούμε σαν να ήταν αυτός συμπατριώτης μας γιατί κι εμείς κάπου αλλού
παλαιότερα, ξένοι υπήρξαμε σε ξένη χώρα. Αναρωτιέμαι πώς συμβιβάζεται ο λόγος
του Θεού, όπως καταγράφεται στην Αγία Γραφή, με τη δημόσια τοποθέτησή σας κι αν
θα θέλατε σύντομα να αναθεωρήσετε.
Μακαριώτατε, όσο θα σκέφτεστε τα πιο πάνω, θα ήθελα να ρωτήσω, επίσης, πώς
συμβαδίζει η επιχειρηματική δραστηριότητα της Εκκλησίας με το δίδαγμα του
Ευαγγελίου. Επιτρέψτε μου να γίνω συγκεκριμένος και να σας θυμίσω το εξής
απόσπασμα από το κατά Ιωάννην, όπου οι έμποροι στον Ναό έχουν μια… ενδιαφέρουσα
συνάντηση με τον Ιησού: “καὶ εὗρεν ἐν τῷ ἱερῷ τοὺς πωλοῦντας
βόας καὶ πρόβατα καὶ περιστεράς, καὶ τοὺς κερματιστὰς καθημένους καὶ ποιήσας
φραγέλλιον ἐκ σχοινίων πάντας ἐξέβαλεν ἐκ τοῦ ἱεροῦ, τά τε πρόβατα καὶ τοὺς
βόας, καὶ τῶν κολλυβιστῶν ἐξέχεε τὸ κέρμα καὶ τὰς τραπέζας ἀνέστρεψε.”
Μακαριώτατε, η κυπριακή Εκκλησία
έχει εξελιχθεί σε έναν κακόφημο οργανισμό. Εσείς θα ξέρετε πολλά από τα
ανομήματα των ανθρώπων που τάχθηκαν να την υπηρετούν… Η οικονομική
δραστηριότητά της έχει επισκιάσει στον δημόσιο βίο την πρωταρχική αποστολή της,
η εικόνα που εκπέμπουν κάποιοι από τους προβεβλημένους ιεράρχες της είναι σε
δυσαρμονία με το μήνυμα ζωής της, η επιθυμία για την άσκηση με άμεσο ή έμμεσο
τρόπο κοσμικής εξουσίας μοιάζει ακόρεστη και ο επικεφαλής της προτιμά να
παρεμβαίνει δημόσια για τις μετοχές της Τράπεζας Κύπρου, τη διάσωση της
Ελληνικής Τράπεζας και για να υποστηρίξει θέσεις ενός ακραίου, μισαλλόδοξου και
φανατισμένου μορφώματος.
Μακαριώτατε, το ξέρετε κι εσείς:
ζούμε σε μια χώρα όπου το αυτονόητο είναι το πρώτο θύμα κάθε συζήτησης. Ωστόσο,
επιτρέψτε μου να επιμείνω στα απλά: Ποιος είστε; Ποια η αποστολή της Εκκλησίας
στη σύγχρονη Κύπρο; Ποιου οργανισμού επιθυμείτε να ηγείστε; Ποιο θα θέλατε να
είναι το ηθικό στίγμα της υστεροφημίας σας; Ποιο είναι το πνευματικό μήνυμα που
θέλετε να στείλετε στον κόσμο που θέλει να σας ακούσει;
2 σχόλια:
Δηλαδή όλοι εσείς οι υποκριτές που μας παραδιδετε μαθήματα ορθόδοξης ηθικής τι θα σας άφηνε ικανοποιημένους?Να ταχθεί στο πλευρό των εργοδοτων και του δικού σας λαθροφιλο συστήματος και να απαγοητεύσει τον άνεργο αγανακτισμένο πολίτη η να έλεγε...αλλά πρέπει να τηρούνται οι νόμοι και να επιβάλλεται η τάξη για το δημόσιο συμφέρον?
Επομένως, κε Χρ Χαραλάμπους, να αποκυρήξουμε τον λόγο του θεού,αφού εκπτώσεις σίγουρα δεν χωρεί, και να πούμε ότι για την κατάντια μας ευθύνονται οι μετανάστες. 20 εκ ευρώ τον χρονο, στοίχιζαν τα επιδόματα στους αναζητήσαντες πολιτικού ασύλου, πρόσφυγες. Και ετηρήτο κάτι που η κυπριακή δημοκρατία έχει υποχρέωση να πράττει. Οι μίζες και τα φαγώματα των τραπεζιτών, στοίχισαν περισσότερο από 40 δις. Δηλαδη 2000 φορές περισσότερα. Για αυτούς μούγγα ο τραπεζικότατος Χρυσόστομος ο Β.
Δημοσίευση σχολίου