Βλάπτουν κι οι τρεις τους τη Συρία το ίδιο
Ας φρόντιζαν…
Κ.Π. Καβάφης
Η φήμη για το άνοιγμα των Βαρωσίων φώτισε ξανά την γύμνια της πολιτικής μας ηγεσίας. Το φτέρνισμα ενός δημοσιογράφου στην Άγκυρα στάθηκε αρκετό για να πάθει πνευμονία όλη η Λευκωσία. Στο άθροισμα και τον μέσο όρο τους οι αντιδράσεις έδειξαν ξανά ότι κανείς στην πλευρά μας δεν είναι έτοιμος για την επόμενη κίνηση της Τουρκίας είτε αυτή όντως αφορά τα Βαρώσια είτε μια εξίσου θεαματική πρωτοβουλία. Τα μυαλά μας είναι καλοκουρδισμένα στο παραμύθι του 1974, στην απαρίθμηση των ψηφισμάτων, στην αδυναμία να σκεφτούμε έξω από το συμβατικό πλαίσιο που επιβάλλει η πνευματική αιμομιξία της Κύπρου.
Πώς θα μπορούσε να ήταν άλλωστε διαφορετικά τα πράγματα, τη στιγμή που μια ματιά στο πολιτικό προσωπικό σε αποκαρδιώνει; Κοιτώντας την Αριστερά και τη Δεξιά (για τους παλιάτσους του «Κέντρου» ούτε λόγος) βγαίνουν στη φόρα οι ανεπάρκειες, οι εμμονές και οι αδυναμίες της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτικών στελεχών τους.
Από τη μια, η Δεξιά δίκαια κατέχει τα πρωτεία στην ανοησία αφού για χρόνια γαλούχησε τον κόσμο με συνθήματα και εθνικές κορώνες που ακούγονταν ευχάριστα στα αφτιά των πολλών. Το πλήθος έφτανε σε πολλαπλούς οργασμούς στις μαζικές συγκεντρώσεις και αρκούσε το ανέμισμα μερικών ελληνικών σημαιών για να σταματήσει και το τελευταίο εγκεφαλικό κύτταρο να δουλεύει. Η αντίσταση, το προκεχωρημένο φυλάκιο του ελληνισμού, η μαρτυρική μεγαλόνησος και άλλες πολυσύλλαβες βλακείες στάθηκαν αρκετές για να σκεπάσουν κάθε άλλη συζήτηση, μα πιο πολύ τον ορθολογισμό και τη σοβαρότητα. Για δεκαετίες, ουσιαστικά από καταβολής του δόλιου κράτους μας, άλλοτε με πιστόλια, άλλοτε από άμβωνος κι άλλοτε με εγκυκλίους, η μπανάλ ρητορική του μίσους απέναντι στον κομουνισμό και στους Τούρκους του νησιού έστελνε μαζικά στους θαλάμους μιας πνευματικής οκνηρίας τους πολίτες αυτού του τόπου.
Από την άλλη, η αμυδρή ελπίδα που θα μπορούσε να έχει κάποιος από μια φωτισμένη και προοδευτική Αριστερά τσιμεντώθηκε στα στεγανά μιας ασφυκτικής κομματικής ιεραρχίας. Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της γρήγορα εξέπεσε σε έναν αφόρητο ιεραποστολισμό και επέλεξε την παθητικότητα και τη θυματοποίηση ως μέσο δικαίωσης. Στη στροφή του 2008, η Κύπρος έγινε το πειραματόζωο ενός βρικολακιασμένου σοβιετισμού, αφού όσοι «μορφώθηκαν» στα Πατρίς Λουμούμπα της άλλης πλευράς του παραπετάσματος κάποια στιγμή των δεκαετιών του 1970 και 1980, βρέθηκαν να ασκούν εξουσία στην Κύπρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του φυσικού αερίου και των μεταμοντέρνων μας καιρών. Έτσι, η χώρα μας έγινε ένα παράδοξο ανάγραμμα στην αφήγηση του κόσμου και η εμμονή του ισχυρού, πανταχού παρόντος και ελέγχοντος Κράτους διαχύθηκε στη δημόσια σφαίρα.
Λοβοτομημένοι και εθνικά σκεπτόμενοι, αγαθοί και μονολιθικά κολλημένοι – λίγη διαφορά κάνει. Μόνο που βλάπτουν και οι δύο την πατρίδα το ίδιο.
7 σχόλια:
Αγαπητέ Νικόλα,
αντιγράφεις τραγικά την κυρία Θεοχάρους, όταν μιλάς για ΤΑ "Πατρίς Λουμούπμα".
Πόσα "Πατρίες Λουμούμπα" γνωρίζεις ότι υπήρχαν; Εκτός αν λοιδωρεις το μορφωτικό επίπεδο των εκπαιδευτηρίων και των παν/μίων της Σοβιετικής Ενωσης γενικώς.
Εαν τα λοιδωρεις να μας παραθέσεις τα αποδεικτικά - ως σοβαρός νομικός που είσαι, αλλιώς δικαιως μπορείς να θεωρηθείς λαφαζανης και ασόβαρος!
Το Πατρίς Λουμουμπα ήταν ένα πανεπιστήμιο το οποίο συνείσφερε τα μεγιστα στους λαούς των χωρών του τρίτου κόσμου, προσφεροντας δωρεάν φοίτηση σε ανθρωπους που δεν είχαν ουτεν καν την ευκαιρία να επιβιώσουν στις χωρες τους, ποσο μαλλον να μορφωθούν.
Το σπουδαστικό επίπεδο του Πατρίς Λουμουμπα, δεν ήταν για χλευασμό...
Μια επανενωση της Κυπρου και ένα προγραμμα ένταξης μεταναστων ίσως να επεβαλλε τη δημιουργία και στην Κυπρο - τη συγχρονη που επιθυμείς - ενος προοδευτικού "Πατρίς Λουμουμπα".
Ποιά δυτική χωρα πρόσφερε ποτε την ευκαιρία αυτή στους απόκληρους αυτου του κόσμου; Ρωτω τον προοδευτικό τάχα Νικόλα τώρα, που αστίζει ως "λευκός" προνομοιουχος για τα Λουμουμπα! Γιατί οι 7 στους 10 φοιτητες εκει ήταν νεγροι!
Επιπλέον το Πατρις Λουμουμπα διέθετε μια εξαίρετη Ιατρική Σχολή από την οποία αποφοίτησαν κάποιοι
από τους καλυτερους γιατρους του κόσμου, μεταξύ των οποίων και καποιοι κυπριοι.
Όσο για το Κρατικό Πανεπιστήμιο της Μοσχας να σε πληροφορήσω πως επί Σοβιετίας συγκαταλεγόταν στα πεντε καλυτερα παν/μια του Κόσμου!
Ακουω τις προοδευτικές απαντήσεις σου.
Επίσης θα ήθελα να μας πεις σε ποια θέση βρισκεται το δικό σου παν/μιο στην Παγκόσμια Καταταξη Παν/μιων.
50ο
100ο
1000ο
ή δεν βρίσκεται καν στα πρωτα 1000;
Καποιες καθυστερημένες διχτατορίες, χαμηλου μορφωτικού επιπέδου, προσφεραν ανωτατη εκπαιδευση δωρεαν σε μετανάστες.
Καποιες μη καθυστερημένες δημοκρατιες στην ευρωπη ΜΑΣ προσφερουν "κέντρα κράτησης για μετανάστες ζώα" και ιδιωτική ανωτατη μόρφωση σε λευκους έξυπνους.
Φανταζομαι πως ως προοδευτικος κυπριος και εσύ πρωτοστατείς για τα δικαιωματα των μεταναστων στην κύπρο!
Εισαστεν ωραίοι εσεις οι λευκοί που θελετε την προοδο! Πολλα ωραίοι!
Εν θέλουμεν Νικόλα μου νεον Πολυ Πολυβίου! Κανεί μας ο ένας!
Κάπως θλιβερό το γεγονός ότι κάποιοι σχολιάζουν μόνο όταν μια λέξη/φράση διεγείρει το κομματικό τους αισθητήριο, δεν νομίζετε;
Αγαπητή Κατερίνα,
ο Νικολας λοιδωρησε ενα πανεπιστήμιο το οποίο προσφερε ΤΑ ΜΕΓΙΣΤΑ στις χωρες του τρίτου κοσμου.
Να τεκμηριωσει παρακαλώ την αποψη του και πως συνδεει το συγκεκριμενο πανεπιστήμιο με την οποια "καθυστερηση" ειτε της χωρας εκεινης, ειτε της κύπρου είτε της ίδιας της εκπαιδευσης.
Ποια ήταν η καθυστερηση ακριβώς; Οτι εκατομμυρια απορα παιδιά είχαν δασκαλους που επεστρεφαν απο το Πατρις Λουμουμπα ως εκπαιδευτικοί. Οτι είχαν ιατρικη περιθαλψη; Ότι είχαν την ευκαιρία να μορφωθουν στις τριτοκοσμικές και κατασπαραγμενες από τον καπιταλισμό χωρες τους;
Τι ακριβως κάνει το παν/μιο Λουμουμπα επαισχιντο; Θέλω και περιμενω ακόμα μια καθαρή απαντηση.
Οσο για το κομματικά αισθητήρια - ίσως εσύ ουτε αυτα να διαθετεις - καθότι δεν είδα να διαθέτεις οποιαδηποτε άλλα.
Δέκα λεπτά... Τι σας έλεγα;
"αφού όσοι «μορφώθηκαν» στα Πατρίς Λουμούμπα της άλλης πλευράς του παραπετάσματος κάποια στιγμή των δεκαετιών του 1970 και 1980, βρέθηκαν να ασκούν εξουσία στην Κύπρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης"
Διάς πολλήν αξίαν στο δοχτοράτον σου φαίνεται για να μιλάς με έτσι όρους. Τίποτε δεν αξίζει φίλε μου πέραν από αυτόν που είσαι ικανός να κάμεις.
Προς το παρόν αυτόν που κάμνεις είναι κανονικός ρατσισμός. Κατηγοριοποίηση όι με το τι είναι ικανοί να κάμουν οι αθρώποι τζιαι πόσον πετυχαίνουν στην επαγγελματικήν τους σταδιοδρομίαν, πόσην κοινωνικήν μόρφωσην έχουν τζιαι τι δια βίου μόρφωσην επιάσαν, πόσον άξιοι είναι σε αυτόν που κάμνουν, ο καθένας σαν άτομον, αλλά ανάλογα με το που εσπουδάσαν τζιαι που ποιαν κοινωνικήν ομάδαν κατάγουνται.
Εν τούτη η διανόηση που εν να μας γλυτώσει που τους λοβοτομημένους τζιαι τους μονολιθικά κολλημένους; Η arogance του λόγου της πάντως δεν είναι καλός οιωνός. Εν να μας καταντήσετε να τους προτιμούμεν μόνον τζιαι μόνον γιατί τους ξέρουμεν τζιαι δεν θέλουμεν να κινδυνεψουμεν να δούμεν χειρότερα.
Παρεπιπτώντως να σε ενημερώσω ότι στον κλάδον μου που κάτι έμαθα τον τελευταίον τζιαιρόν τί γίνεται στην Κύπρον, είδα μεσαίωνα να κυβερνά τζιαι να κάμνει κουμάντον με απόφοιτους Αμερικάνων, Εγγλέζων, Γερμανών, Καλαμαράων δασκάλων. Ένας άθρωπος υπάρχει που εν δέκα χρόνια ομπρός που τον κόσμον του γιατί θκιαβάζει, γιατί δεν τα ξέρει ούλλα με την αποφοίτησην τζιαι γιατί δεν ασχολείται μόνον με το να κόφκει λίραν χρησιμοποιώντας το δίπλωμαν για να πουλεί φίτζια για μεταξωτές κορδέλλες. Εν μες το τσουβάλλιν που εκατασκέβασεν ο ρατσιστικός σου λόγος. Ένας λόγος παραπάνω που αντίδρασα.
Δημοσίευση σχολίου